Hej

Jeg hedder Christian bor og ejer den ene del af et lille tvillinghus her i Schleppegrellsgade nr. 30. Og her har jeg boet i nu over 25 år, fordi jeg ikke haft behov for at flytte. Huset ligger centralt og i cykelafstand til alt hvad jeg skal i hverdagen. Jeg bor selv privat på 1.sal og driver min enmands software udviklings virksomhed fra 2.sal.

Du kan her læse lidt mere indgående om lejligheden og hvordan forholdene typisk er. Jeg får ofte forespørgsler på om man må holde hund. Har desværre næsten kun dårlige erfaringer hermed, så derfor nej uanset hvor lille og sød den så end er.

Lyder det ok, eller har du spørgsmål så send en mail med lidt info om dig selv og et tlf. nr. til lejlighed@c-innovation.dk, så skal jeg nok kontakte dig.

Lidt mere om lejligheden, Schleppegrellsgade 30, stuen.


Husleje

Huslejen udgør 4.500 kr. pr. måned. Betales sammen med acconto for forbrugsudgifter inden tredie hverdag i måneden til fastlagt konto. Årlig huslejestigning pt. ca. 2% med virking pr. 1/1. Næste gang 1.1.2023 til 4.600 kr.


Forbrugsudgifter

Forbrugsudgifterne deles ligeligt, og opgøres ultimo januar i forbindelse med den normale aflæsning, således at afregning og ny acconto kan meldes ud hurtigst muligt derefter. 


Budget (2021 total opgørelse i parantes)

Vand                  (6.485)           6.700

Varme                (11.692)         12.000

El                       (7.653)          9.500

Gas                    (1.299)          1.300  (gaskomfur på 1.sal)

Renovation          (3.875)          4.200

Total                   (31.004)        33.700


Ialt fordelt 1:1  16.850 kr. årligt, dvs. afrundet 1.400 kr. acconto pr. mdr. Bemærk dækker også el og forbrug ved vask. Dyrere end normalt, da de faste afgifter kun skal deles mellem to lejligheder. Har løbende isoleret og energioptimeret, så det er lykkedes at holde prisen på samme niveau i snart 15 år! Men det er den billigste måde at afregne det på. Ved renovering af kælder overvejes installation af forbrugsmålere, såfremt dette er renttabelt.


Depositum og indskud

Depositum er 3 mdr. husleje + acconto for forbrugsudgifter + indskud, der forfalder ved underskrivelse af lejekontrakt. Dvs. 3 x (4.500 + 1.400) + 4.500 = 19.200 kr. Indskud svarer til 1 mdr. husleje dvs. 4.500 kr. til dækning af omkostninger ved skift af lejer. Herudover betales første måneds husleje. Ialt 25.100 kr.


Lejligheden

2 værelser med afhøvlede gulve og afsyrede døre. Nymalet og næsten nyrenoveret køkken keramisk komfur, køleskab, emhætte og opvaskemaskine. Badeværelse med bruseniche med termostatbruser. Lille entre. Alle lofter er ludede sænkede fyrretræslofter. Stik indlagt for telefon, stofanet og stofa fællesantenne. Mulighed for wifi (100 kr./md). Lejlighedens indvendige alm. vedligehold påhviler lejer. Maling til vinduer udleveres / betales af udlejer. Døre, vinduer, gulve og lofter må kun males/behandles efter nærmere aftale. Der må som udgangspunkt ikke holdes husdyr - slet ikke hunde- og absolut kun efter nærmere skriftelig aftale. Opsigelsesvarsel 3.mdr. til fraflytning d. 1 i måneden.


Fællesfaciliteter

Vaskemaskine, tøretumbler og andel af fryser i kælder, samt tørreplads ude og i kælder. Vask og tøretumbling afregnes til kostpris. Hvis vasken er begrænset gider vi ikke afregne denne. Kælder påtænkes renoveret, derfor kan der kun forventes opmagasineringsplads i begrænset omfang. Kompostbeholder til køkkenaffald (ikke citrusfrugter, animalske produkter og andet svært nedbrydeligt) og alm. kommunal affaldssortering. Grill i garage blot den rengøres efter brug. Div. havemøbler. Halvtag til cykler. Hjælpsom vært.


Haven

Ca. 200 kvm baghave og 50 kvm forhave, med græs, frugttræer, buske og enkelte bede. Hjælp til grundvedligehold af haven forventes. Dette vil normalt omfatte græsslåning hver uge i sommerperioden og jævnligt hjælp til renholde bede og plæne for ukrudt, klip af hæk ol. Der er mulighed for at have lidt urtehave eller højbed. Bare de bliver passet. Ligeledes anskaffes der gerne nødvendige haveredskaber, en del  findes allerede i garagen.

 

Parkering

Der er mulighed for egen fast parkering i indkørslen (100 kr/md.). Der er stadig gratis kantstensparkering i området, men det kan være vanskeligt at finde om aftenen, og p-vagtene er jævnligt forbi. Gæster kan lejlighedsvis parkere frit i indkørslen.


Ordensregler

Ingen eller nærmere baseret på alm. sund fornuft og plejer. Forhold kan ændres ved at vi snakker sammen, hvis det nu er fornuftigt og giver mening.  

Vi hjælpes ad med holde gang og kælderhals og fællesarealer rene. Sørge for at materialer til storskrald sættes ud. Snerydning foregår også på delebasis. Vasketøj fjernes når det er tørt.

Vi forsøger at begrænse brug af tøretumbling, samt at økonomisere med vand, vask, el og varme. Normalt lukkes der for varmen i sommermånederne, men man kan selv øjeblikkeligt lukke op hvis behov. Natsænkning af varme påtænkes.

Hvis vi skal bruge haven og/eller holde fest eller have flere overnattende gæster plejer vi at give hinanden besked.

Hvis man ønsker at ændre/renovere/male ud over det normale, så lad os tale om det og finde ud af hvem der skal betale eller vi deles om udgiften.


Rengøring

Dagligt: Luft ud, sørg for at holde ryddeligt efter madlavning, fjern skral, embalage osv.

Jævnligt efter behov med hver måned er en minimums standard: Støvsuge, tørre gulv over, rengøre toilet og køkken.

Et par gange om året bør man hovedrengøre. Alt støvsuges og tøres af. Trægulv vaskes grundigt med kraftigt sæbevand. Vinduer vaskes/pudses. Afkalkning. Rens af afløbsriste. Rengøring af køleskab, opvasker og ovn.


Det har virket ok hvis vi skiftes til hver anden måned at gøre opgangen ren. Om vinteren har vi skiftet til at have "snerydningsvagt" hver anden uge.